SilentEmpire, spróbuj zamienić akumulator na większy Przy czym obawiam się, że w zimie to i tak będzie za mało. Ale może do tego czasu wyjdzie nowe oprogramowanie.
witam. panowie mam taki delikatny problem.
Wracałem z warszawy, wszystko ładnie pieknie, klima chodzi radio gra zupełna normalka.
nagle zaczeła palic się i gasnąc na zmiane kontrolka abs aby po chwili na dobre się zaświecic , za jakąś minute zapaliła się kontrolka airbag, zegary przygasły, radio ucichło itd, generalnie coś z prądem. podjechałem do domu normalnie poniewaz auto mechaniczne zachowywało się w miare ok, i zgasiłem, prubowałem od razu odpalic ale padł akumulator.
za 2 godź zszedłem do auta i o dziwi zakręcił normalnie , odpalił itd. wydumałem więc że potrzeba jest wymienić aku. potwierdził mi to tez na drugi dzien mechanik gdyz z rańca auto równiez nie chciało odpalic ( aku padł na dobre) zaprowadziłem na cholu, mechanik odpalił na krutko ze swoich przewodów i stwierdził że do wymiany jest bateria. pojechałem więc i zakupiłem nowy akumulator stary oddając w rozliczeniu ( 450zł ). auto odpaliło normalnie oraz normalnie się zachowywało. lecz dzisiaj podczas jazdy do pracy stało się to samo tzn , zapalił się
1) abs
2) poduszka
3) wysiadła klima
podjechałem pod prace , wyłaczyłem auto i już go ponownie odpalić nie mogłem.
dopiero przy wyjściu z pracy auto normalnie odpaliło. Co to może być.
klemy są w idealnym stanie więc ta opcja raczej odpada, stawiał bym raczej na alternator który pobiera prąd w czasie jazdy lub go wręcz kradnie, lecz są to tylko moje przypuszczennia
klemy są w idealnym stanie więc ta opcja raczej odpada, stawiał bym raczej na alternator który pobiera prąd w czasie jazdy lub go wręcz kradnie, lecz są to tylko moje przypuszczennia
i potwierdze, ze takie cuda sie zdazaja. Masz mozliwosc podłaczyc voltomierz i zmierzyc wartosci ładowania ? Chociaz za darmoche i bez problemu powinni zmierzyc tam, gdzie zakupiles nowe aku.
Jest Skoda Octavia 1,9 tdi Jest Seat Alhambra 1,9 tdi
Była Skoda Octavia 1.9 sdi , VW Passat b5 fl 1.9 tdi , Opel Vectra C 3.0 cdti
A mówiła mama -
"Ucz się synu na ginekologa, bo to i forsy dużo i ręce cały czas w cieple" - mruczał pod nosem kierowca TIR-a zmieniając w mroźną noc koło w naczepie. http://campaign.scania.com/v8/
Podstawowa sprawa powinni sprawdzic prad ladowania po wsadzeniu nowego aku, bo jesli sa problemy to producent powinien nie udzielic gwarancji na akumulator :idea:
jade zaraz do mechanika żeby spr napięcie na aku, wydaje mi się iż spadła gdzies masa , może własnie na alternatorze i dlatego zabiera mi tyle prądu (podpowiedź z innego forum) okaże się pewnie dziś lub jutro.
A robert niby podobnie jak u mnie lecz ja kiedy przygazowałem nic to nie dało, odstawiłem auto do mechanika speca który kazał mi wymienic aku i zadzwonie jutro zapytac co i jak . generalnie objawy z twojego likla pokrywają się z moimi. zobaczymy ile mi wyliczy za naprawe ten pseudo specjalista i bedziemy się targować. tez bym u siebie spr kabelki , ale auto już na warsztacie i nie ma za bardzo jak
Witam serdecznie. Na pokrywie akumulatora jest bezpiecznik alternatora. Czesto lubi się grzać. Pozdrawiam.
witam witku. bezpieczniki sprawdzone w pierwszej kolejności, wszystkie były ok
[ Dodano: Czw 08 Sty, 09 12:33 ]
dzwonił do mnie dzisiaj mechanik z serwisu od akumulatora, wyliczył mi koszt naprawy na 1000 zł , powiedział że poszedł alternator ( mówiłem mu od poczatku) pasek alternatora , rolka napinająca, świeca żarowa , i jesczez pare innych części, koszta części wyliczył mi na 800 zł + koszt naprawy 200 zł , nie wiem co mam z tym zrobic , bede musiał dzisiaj do neigo pojechac i pogadac po ludzku z tym człowiekiem. Jestem w kroipce i nei wiem co robić . ale raczej napewno bede musiał mu te pieniądze zapłacić
wygląda to następująco
naprawa alternatora -300zł
koło pasowe alternatora -144
świeca żarowa -34
rolka paska alternatora-88
napinacz paska alternatora-255
pasek alternatora-50 zł
+ robocizna 130
wychodzi ok 950 zł
koszt czesci policzonych u niego i w Ic wyglądaja identycznie
pozostaje zapłacić i siedziec cicho.
Ostatnio także zauważyłem u siebie pewne problemy. Kiedy samochód pracuje z włączonymi światłami itd, przy zabawie guzikami od el. szyb zauważyłem spadek napięcia, tzn. że jeżeli szyby są już zamknięte, a ja je próbuje "domknąć" to przygasa mi oświetlenie wewnętrzne i zewnętrzne, podobne zjawisko ma miejsce w przypadku gdy faktycznie zamykam szybę, ale w mniejszym natężeniu i ma to miejsce tylko przy podnoszeniu, przy jej opuszczaniu nie zauważyłem tego. Dodam, że przy odpaleniu samochodu słychać zgrzyt - czyli z tego co pamiętam odzywa się bendix. Akumulator ma coś ponad rok.
Dodam tylko, że żadne kontrolki w czasie jazdy itp mi się nie świecą, problemów z odpalaniem samochodu w te mrozy też nie miałem. A wiec co może być przyczyną?
Czy po prostu ten typ tak ma?
W Polsce nie ma kryzysu.
Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.
Kiedy samochód pracuje z włączonymi światłami itd, przy zabawie guzikami od el. szyb zauważyłem spadek napięcia, tzn. że jeżeli szyby są już zamknięte, a ja je próbuje "domknąć" to przygasa mi oświetlenie wewnętrzne i zewnętrzne
Nie ma się czym przejmować, ja jeszcze nie spotkałem się z autem, w którym coś takiego by nie występowało
Komentarz